Dostępność: Aktualnie niedostępny
Koszt wysyłki: od 20 zł
Kod producenta: T-124
Stan magazynu A:
Stan magazynu B:
Kod EAN: 5907615824548
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: 2 lata
Waga: 18,00 kg
System kuli: odkręcany
Max. uciąg [kg]: 1450
Homologacja: tak
Schemat konstrukcji haka holowniczego:
Cenisz sobie niezawodność i bezpieczeństwo? Chcesz rozszerzyć możliwości transportowe w Toyota Corolla Verso? Wybierz Hak holowniczy Steinhof T-124 z kulą odkręcaną zaprojektowany specjalnie do Toyota Corolla Verso. Kupując ten hak masz okazję wesprzeć polską gospodarkę. Więcej informacji na temat fabryki haków holowniczych Steinhof znajdziesz w zakładce O Producencie: zarówno opis jak i ciekawe video.
System kuli haka T-124 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z wytycznymi producenta samochodu maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka T-124 to 1450 kg , a nacisk pionowy na kulę haka to 60 kg. Montaż haka holowniczego Steinhof T-124 wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Toyota Corolla Verso musi być wykonane, jednak jest ono podyktowane konstrukcją zderzaka. Z reguły podcięcie to należy wykonać w spodniej części zderzaka (wielkość i kształt podcięcia można sprawdzić w pliku PDF z zakładki Do Pobrania). Wraz z hakiem otrzymasz szczegółową instrukcję montażu.
Homologacja europejska haka znajduje się na tabliczce znamionowej. Hak T-124 idealnie sprawdza się do holowania przyczep oraz do przewozu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka (sprawdź kategorię produktów: Bagażniki Rowerowe na Hak). Do montażu haka należy koniecznie dokupić wiązkę elektryczną haka. Dopasowane warianty wiązek znajdują się w zakładce Akcesoria. Wybór wiązki zależy od tego, czy hak holowniczy Opel Movano od 03.2010 będzie używany do holowania przyczep lekkich (7-pin), ciężkich i kempingowych (13-pin) czy też transportu rowerów (13-pin).
Dane techniczne:
Hak holowniczy od szanowanego na rynku europejskim polskiego producenta - marki STEINHOF - zaprojektowany do Toyota Corolla Verso będzie Ci służył przez długie lata. Zamów teraz!
Mamy w tym momencie do zdemontowania dwa kołki pod zderzakiem. Górna część jest przykręcona od środka (zdjęcie 711), plastikową czarną listwę trzeba również zdemontować. Patrzymy w zagłębienia i mamy dwie szpilki znajdujące się w bagażniku, odkręcamy śrubę M10 i zderzak jest już nasz.
Toyota posiadała niefabryczne czujniki parkowania, nie odpinaliśmy ich aby nie dokładać sobie pracy. Dzięki dość długiej wiązce czujników zderzak mogliśmy odgiąć na prawą stronę i odłożyć. Belka zamontowana dość solidnie przykręcona na 4 śruby które siedzą dość mocno. Za pomocą klucza nr 12 belka jak i śruby zostały zdemontowane. Samochód po zdemontowanej belce (zdj.714). Belka idzie w odstawkę bądź na złom gdyż przy haku nie montujemy jej ponownie. Następnie demontujemy boczne wywietrzniki widoczne również na poniższym zdjęciu.
Wchodzimy pod samochód i ściągamy tłumik z wieszaków, dlatego też potrzebny nam był podnośnik kolumnowy bądź dostępny ogólnie kanał o którym wspomnieliśmy na początku. W wersji z silnikiem Diesla znajduje się 3 sztuki wieszaków tłumika. Dodatkowo zamocowana nad tłumikiem, na śruby M10, jest osłona którą też musimy zdemontować (zdj.715).
Mamy auto przygotowane pod montaż haka, wkładamy boczne elementy w podłużnice kolejność dowolna. Od spodu przykładamy dolne blachy, skręcamy wszystko w tzw. palcach aby ustawić sobie całość odpowiednio. Resztę śrub również łapiemy w palcach, a przez wywietrzniki wkładamy małe blaszki i skręcamy przez podwozie. Pomiędzy płaskowniki wsuwamy belkę haka i skręcamy już całość solidnie kluczami. Wiązka elektryczna haka została poprowadzona obok bocznego wywietrznika, podpięta została pod wtyczkę lampy oraz wiązkę na tylnym pasie. Podcięcie zderzaka wykonujemy dokładnie jak jest ujęte w instrukcji dołączonej do zestawu, czyli na 8 cm szerokości i na 6 cm głębokości. Wszystko pasuje idealnie.
Hak już na miejscu więc pozostało złożyć wszystko w całość (zdj.716). Wieszamy tłumik z powrotem na swoje miejsce, zdjętą wcześniej osłonę ponownie przykręcamy 2 starymi śrubami, oraz jedną nową która jest dłuższa i została dołączona w komplecie. Montaż haka Toyota Corolla Verso zajmuje ok 3 godziny łącznie, z czego około godziny zajmuje nam montaż i demontaż samego zderzaka, szukanie śrub montażowych itp. Mimo wspomnianych kłopotów montaż przebiega sprawnie a efekt finalny jest zadowalający zarówno dla nas jak i właściciela Toyoty.
WAŻNA INFORMACJA!
Warto zwrócić uwagę czy auto posiada instalacje LPG. Jeżeli jest to wersja benzynowa wyposażona w butle LPG zamontowaną pod zderzakiem może pojawić się spory problem z montażem. W opisywanej powyżej wersji z silnikiem D4D hak niemalże oparł się o koło zapasowe i nie stanowiło to w tej wersji problemu. Jednak w przypadku instalacji LPG będzie to niemożliwe i prawdopodobnie trzeba będzie ingerować w instalacje przesuwając butle jeśli będzie możliwość bądź demontować całkowicie. Pamiętajmy że butle są większe niż koło zapasowe.
Haki holownicze Steinhof znajdziesz w sklepie DobreHaki.pl z wysyłką kurierem do domu lub do mechanika. Po lewej stronie znajduje się wyszukiwarka haków holowniczych po marce i modelu samochodu, wybierz więc swoje auto i przejdź do kompatybilnych produktów. Do wszystkich haków Steinhof należy wybrać wiązkę elektryczną haka, czasem musi to być wiązka haka z modułem elektronicznym, ta informacja znajduje się na stronie każdego haka w zakładce Akcesoria. Większość haków Steinhof posiada homologację europejską, która jest gwarancją jakości haka i tego, że hak będzie montowany w fabryczne otwory przewidziane w danym modelu samochodu. Tutaj znajduje się katalog haków holowniczych.Haki holownicze Steinhof powstają ze specjalnie wyselekcjonowanych surowców, posiadają odpowiednie homologacje, które są gwarancją ich wytrzymałości oraz potwierdzeniem, że do klienta trafia wyłącznie hak holowniczy najwyższej jakości. Oferujemy zaczepy samochodowe dostosowane do samochodów osobowych oraz dostawczych. Gwarantujemy, że haki zanim trafią do sprzedaży rynkowej są uprzednio poddawane około 50-godzinnym specjalistycznym testom zmęczeniowym przeprowadzanym w wewnętrznym laboratorium. Badanie polega na sprawdzeniu ich wytrzymałości przy 2 mln cykli pod danym obciążeniem, ma ono na celu zapewnienie stałej, wysokiej i powtarzalnej jakości dla produkcji seryjnej.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Klient: Pa...ak, data zakupu 06-02-2024 13:27
Klient: Pa...ch, data zakupu 27-01-2022 09:36
Klient: Wa...ak, data zakupu 18-05-2021 09:43
Klient: Ry...ki, data zakupu 02-03-2021 12:38
Klient: Ma...ak, data zakupu 27-10-2020 11:21
Klient: Ha...lf, data zakupu 02-09-2020 09:55
Klient: Ha...lf, data zakupu 02-09-2020 09:35
Klient: Pi...da, data zakupu 02-05-2020 11:22
Klient: Łu...ek, data zakupu 27-01-2020 08:13
Klient: To...oś, data zakupu 23-01-2020 15:54
Klient: Pa...ek, data zakupu 05-11-2019 21:31
Klient: Pa...no, data zakupu 07-10-2019 12:09
Klient: Ja...ka, data zakupu 12-09-2019 23:57
Klient: Ja...ka, data zakupu 12-09-2019 23:48
Klient: Ja...ki, data zakupu 29-04-2019 20:57
Klient: Ra...cz, data zakupu 18-02-2019 23:30
Klient: Ma...ek, data zakupu 08-02-2019 09:36
Klient: To...la, data zakupu 23-01-2019 08:53
Klient: An...ki, data zakupu 05-07-2018 16:46
Klient: Wo...ny, data zakupu 15-06-2018 09:38
Klient: KR...GA, data zakupu 14-05-2018 15:22
Klient: Do...ki, data zakupu 25-01-2018 14:37