Dostępność: Dostępny
Koszt wysyłki: od 20 zł
Kod producenta: V60
Stan magazynu A:
Stan magazynu B:
Kod EAN: 5907668838066
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: 2 lata
Waga: 13,70 kg
System kuli: odkręcany
Max. uciąg [kg]: 1300
Homologacja: tak
Schemat konstrukcji haka holowniczego:
Jeśli trafiłeś na stronę tego produktu oznacza to, że potrzebujesz dobry hak holowniczy do Nissan Micra. Właśnie ten hak holowniczy Auto-Hak V60 z kulą odkręcaną jest zaprojektowany do tego modelu Nissan Micra. Producentem haka jest polska firma Auto-Hak. Więcej informacji na temat tej fabryki haków holowniczych znajdziesz w zakładce O Producencie: zarówno opis jak i ciekawe video.
System kuli haka V60 to odkręcana kula typu łabędzia szyja, którą można łatwo zdemontować za pomocą dwóch śrub poprzecznych. Zgodnie z danymi technicznymi Auto-Haka maksymalna masa holowanej przyczepy dla haka V60 to 1300 kg, a nacisk pionowy na kulę haka to 75 kg. Montaż haka holowniczego Auto-Hak V60 wymaga demontażu zderzaka. Podcięcie zderzaka w Nissan Micra musi być wykonane, jednak jest ono podyktowane konstrukcją auta (wielkość i kształt podcięcia można sprawdzić w pliku PDF z zakładki Do Pobrania). W komplecie przy haku jest szczegółowa instrukcja montażu, najczęściej obrazkowa.
Homologacja europejska haka znajduje się na tabliczce znamionowej. Hak V60 doskonale nadaje się do holowania przyczep oraz do transportu rowerów na bagażniku montowanym na kuli haka (sprawdź kategorię produktów: Bagażniki Rowerowe na Hak). Dopasowane wiązki elektryczne haka znajdują się w zakładce Akcesoria. Wybór wiązki zależy od tego, czy hak holowniczy Nissan Micra 02.2003-12.2010 będzie używany do holowania przyczep lekkich (7-pin), ciężkich (13-pin), kempingowych (13-pin) czy też transportu rowerów (13-pin).
Dane techniczne:
Z pewnością hak holowniczy od najlepszego i największego polskiego producenta - marki AUTOHAK - idealnie dopasowany do Nissan Micra 2003-2010 będzie Ci służył przez długie lata. Zamów go już dziś!
Pracę rozpoczynamy od skompletowania zaczepu, sprawdzenia śrub itp aby zaoszczędzić sobie nerwów i czas na szukanie śrub czy podkładek. Zaczynamy od demontażu zderzaka, odchylamy tylne nadkola (zdj. 2). Poniżej jest śruba na zwykły krzyżak, odkręcamy. Od spodu zderzaka mamy śruby bądź opaski plastikowe, jest to zależne głównie od tego czy ktoś tu zaglądał wcześniej i majsterkował. Nam trafiła się swoista mieszanka, trochę oryginału trochę samoróbki.
Demontujemy tylne lampy trzymają się dwoma śrubami, po odkręceniu delikatnie odciągamy trzymają się jeszcze na jednym klipsie. Demontaż lamp jest wymagany gdyż pod z każdej z lamp mamy jeszcze po jednej śrubie która trzyma zderzak (zdj.5), Odsuwamy krawędzie zderzaka i odciągamy zderzak do tyłu. Musimy odpiąć wtyczkę od podświetlania tablicy rejestracyjnej. Zderzak jest już nasz, odkładamy go na bok w bezpieczne miejsce.
Bierzemy się pomału za montaż naszego haka. Po wcześniejszym zdemontowaniu zderzaka ukazuje nam się taki o to widok jak na poniższym zdjęciu (zdj.6). Odkręcamy widoczne i zaznaczone na zdjęciu metalowe "bałwanki" zderzeniowe które zasłaniają wejście do podłużnic. Nie będę one montowane ponownie, gdyż w ich miejsce zamontujemy w podłużnicach wsporniki belki haka która je poniekąd zastąpi (zdj.7). Różnica w zdjęciach góra - dół to wgląd do sytuacji przed i po.
Do środka wsuwamy boczne wsporniki belki haka, (zdj.8) prawy wspornik trzeba nieco unieść podczas wkładania gdyż wchodzi z oporem ale bez większych kłopotów. Wsuwamy wsporniki tak aby otwory z nakrętkami pokryły się z fabrycznymi otworami. Skręcamy luźno śrubami M10x30 mm. Na poniższym zdjęciu widoczne jest również miejsce podcięcia wzmocnienia zderzaka które według założeń producenta jest wymagane i możemy to jak najbardziej potwierdzić.
Przystępujemy do podcięcia dolnego wzmocnienia zderzaka o którym wspomnieliśmy powyżej. Przycinamy go w środkowej części zgodnie z tym co jest w załączonej instrukcji producenta, czyli mniej więcej 6 na 8 cm szerokości tego profilu. Szczegółowy obrazek podcięcia widoczny w instrukcji. Finalnie po wykonaniu podcięcia (zdj.9) mamy przygotowaną całość do montażu belki haka.
Przystępujemy do przykręcenia wstępnego belki haka śrubami M12, wspominam wstępnego gdyż nakrętki póki co powinniśmy delikatnie dokręcić w palcach. Chodzi głównie o to, że przy dokręcaniu kluczem, ściąga belkę i otwory lubią się delikatnie przesuwać. Po wkręceniu górnych śrub belkę mamy już na aucie co widać na zdjęciu poniżej (zdj.10).
Część dalsza naszej mozolnej pracy. Wchodzimy pod auto i od spodu samochodu wkręcamy w podłużnice również póki co delikatnie śruby M10,widoczne w miejscach na zdjęciu poniżej (zdj.11, 13). Tak samo z jednej jak i z drugiej strony.
Jak mamy już wszystkie śruby wkręcone w otwory i w palcach złapane na jakieś mniej więcej trzy obroty to zaczynamy dokręcać je w dowolnej kolejności. Wszystkie śruby dokręcamy solidnie z pełną siłą i momentem podanym w instrukcji montażu znajdującym się w odpowiedniej tabeli. Do zamontowanej belki dopinamy sobie opaskami wiązkę z wykorzystaniem wyprowadzenia na dwie strony (zdj.14). Przechodzimy do montażu i podpięcia wiązki uniwersalnej haka.
Montaż wiązki zaczynamy od rozciągnięcia sobie przewodów. Następnie przeciągamy przewód przez fabryczny otwór z boku pod lampą i podpinamy ją według tego co widoczne jest na zdjęciach poniżej (zdj.16 i 17). Zastosowanie kolorów jest widoczne na zdjęciach więc połączenie jej jest dość proste więc nie będziemy go specjalnie opisywać.
Plastikowe złączki widoczne na zdjęciach powyżej warto zabezpieczyć izolacją aby były solidnie chronione przed wilgocią i błotem. Przy wiązce w tym modelu Nissana może pojawić się problem z ulokowaniem masy. Poradziliśmy sobie po swojemu, samochód posiadał fabrycznie wykonany otwór przez który daliśmy śrubę z nakrętką i dokręciliśmy masę do karoserii (zdj. 18).
Wszystko mamy już podłączone i na swoim miejscu. Pozostało zamontować zderzak który wcześniej musimy podciąć według rysunku załączonego do instrukcji. Podcięcie wykonujemy na dolnej krawędzi zderzaka na szerokość 6 cm na 7,5 cm. Podcięcie jest w miarę estetyczne i nie psuje wizualnie zderzaka. Po zamontowaniu podciętego zderzaka i dokręceniu go w miejscach montażowych możemy dumnie stwierdzić, że skończyliśmy robotę. Hak zamontowany pomyślnie i na swoim miejscu.
Auto-Hak to haki holownicze najwyższej jakości, produkowane przez polską fabrykę ze Słupska, stąd też często nazywa się te haki Auto-Hak Słupsk albo po prostu słupskie haki holownicze. Wszystkie haki Auto-Hak mają homologację europejską, co wyróżnia markę spośród innych polskich producentów haków holowniczych, gdzie część ma homologację a część nie ma. Auto-Hak pokazuje tutaj swoją klasę, nie ma tu mowy o kompromisach w stylu "ten hak się słabiej sprzedaje, nie będziemy dla niego robić homologacji". Homologacja haka holowniczego kosztuje dużo czasu i pieniędzy, ale dla właścicieli firmy Autohak haki holownicze to całe życie i wielka inwestycja. Mamy więc markę haków Auto-Hak, gdzie znajdziesz największy wybór do praktycznie wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach.
Każdy hak z Autohaka można zamówić w wersji z kulą odkręcaną, z kulą haka wypinaną poziomo (tani automat) lub z pionowym systemem Vertical (kula haka wypinana pionowo z zamknięciem na kluczyk). Każdy znajdzie tutaj odpowiedni hak dla siebie, spełniający wszelkie oczekiwania. Produkt tej marki wytrzyma każdą holowniczą męczarnię.
Firma Auto-hak z Słupska od początku swojego istnienia koncentruje swe siły na produkcji haków holowniczych. Ponad 40 lat ciężkiej i sumiennej pracy utwierdziło mocną pozycję w branży na rynku europejskim. Słupskie haki kojarzone są przede wszystkim z najwyższą jakością. Znawcy branży bardzo często porównują haki Auto-hak do niemieckiej jakości gwarantowanej przez wynalazce haka holowniczego - mowa o Westfalii. Godny uwagi jest też fakt, że jako jedyny polski producent posiada homologacje europejskie na wszystkie produkowane haki.
Oferta na haki ze Słupska obejmuje prawie 2000 różnych modeli samochodów osobowych i dostawczych, co stawia tego producenta w pozycji niekwestionowanego lidera na rynku. Praktycznie każdy hak holowniczy można zamówić w wersji z kulą odkręcaną (typu łabędzie szyja lub odkuwka) lub wypinaną. Te drugie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Ich wyższą cenę rekompensuje prosty i szybki demontaż kuli haka. Oprócz wspomnianych klasycznych haków z kulą odkręcaną Autohak posiada w swojej ofercie dwa systemy haków wypinanych. Automat w wersji ekonomicznej: kula haka wypinana poziomo do podłoża, zabezpieczona zawleczką.
Vertical, bardziej zaawansowany i wygodny w użyciu. Kula haka ACS wypinana pionowo do podłoża, zabezpieczona zamkiem na kluczyk. Po zdemontowaniu kuli, gniazdo mocujące pozostaje niewidoczne. Uchwyt gniazda najczęściej ruchomy i można go schować za zderzakiem.
Pełna oferta haków holowniczych Auto-Hak znajduje się tutaj https://www.dobrehaki.pl/auto-hak-m-1.html
Wszystko w porząsiu pozdrawiam ,,,
Towar jest ok. szybka wysyłka.polecam
Wszystko w porządku.
Dokładamy wszelkich starań, by opinie pochodziły od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie sklepu.
Klient: Zb...rz, data zakupu 07-03-2021 15:44
Klient: Ma...ek, data zakupu 24-05-2020 16:42
Klient: Ja...ek, data zakupu 02-09-2018 22:54
Klient: KR...EK, data zakupu 13-03-2018 10:50