Hak holowniczy Skoda Fabia I Sedan - samodzielny montaż
Montaż haka jest bardzo, a wręcz dziecinnie prosty. Wszystkie części, jak i sam hak holowniczy Skoda Fabia wyglądają bardzo solidnie oraz estetycznie. Wszystko jest dobrze spasowane i idealnie pasuje do otworów fabrycznych. Poniżej krótka porada i parę sugestii odnośnie montażu. Nie robiłem zdjęć z samego montażu gdyż nie są potrzebne i zapewniam, że przedstawiony opis zupełnie wystarczy. Wszystko według kolejności, krok po kroku.
Samodzielny demontaż zderzaka w Skoda Fabia I Sedan
Demontujemy tylne lampy, gdyż pod nimi znajdują się 2 wkręty mocujące zderzak. Czynność wykonujemy od wnętrza bagażnika. Wyjmujemy listwę z żarówkami i wypinamy wtyczkę lamp. Następnie wykręcamy cztery nakrętki mocujące i wyciągamy lampę. Następnie wykręcamy wkręty (na śrubokręt typu torx) mocujące zderzak: po 2 szt. widoczne po demontażu lamp, po 3 szt. od nadkola, po 2 szt. od dołu zderzaka (też blisko nadkola). Następnie odchylamy zderzak przy nadkolach, aby wyszedł z zatrzasków. Na tym etapie zderzak można już wyjąć.
Skoda Fabia I Sedan – jak zdemontować belkę metalową
Belka ukazuje się po wyjęciu zderzaka. Wykręcamy 4 śruby mocujące i zdejmujemy belkę. Belka nie będzie już potrzebna gdyż w jej miejsce będzie usytuowany hak.
Montaż haka holowniczego Skoda Fabia I SEDAN
W otwory widoczne po odkręceniu belki wsuwamy hak. Aby w nadwoziu pojawiły się otwory, do włożenia śrub mocujących hak należy wcisnąć w widoczne zgrubienie (naklejona jakaś taśma) śrubokręt lub coś innego, co spowoduje że pojawi się nam otwór, w który wkładamy śruby i mocujemy hak do nadwozia. Dokręcamy śruby. Następnie należy na haku zamontować blachę, na której mocowane będzie gniazdo elektryczne. Później możemy przyłożyć zderzak celem odznaczenia, gdzie należy go trochę podciąć od dołu, gdyż hak będzie trochę przeszkadzał w ponownym zamontowaniu zderzaka. Podcinamy zderzak i ponownie przykładamy aby sprawdzić czy wszystko pasuje.
Montaż dedykowanej wiązki elektrycznej haka holowniczego w Skoda Fabia I Sedan
Wszystko wygląda bardzo profesjonalnie i solidnie (nawet znaczek Audi i VW na plastikach - pełen oryginał). Końcówki kabli zarobione, gumka do zaślepienia otworu w nadwoziu (aby kurz, woda itp. nie wleciały do wnętrza pojazdu) samochodu w zestawie. Jestem pod wrażeniem. Gumową zaślepkę w nadwoziu należy wyjąć, przeciągnąć wiązkę do wnętrza pojazdu (rozchodzi się na dwie strony - lewą i prawą – oznaczenie na kablach L i R). Wiązki we wnętrzu bagażnika przeciągamy następnie w okolice lamp.
Skoda Fabia I Sedan – jak połączyć wiązkę elektryczną z gniazdem haka oraz wtyczkami?
W następnej kolejności bierzemy instrukcję od wiązki celem sprawdzenie sposobu połączenia wiązki elektrycznej z gniazdem haka oraz wtyczkami dołączonymi w zestawie (wtyczki nazwę męska oraz żeńska, z których jedna będzie wetknięta do lampy zamiast fabrycznej, natomiast w drugą zostanie wetknięta wtyczka fabryczna, żądnego cięcia, lutowania, skręcania itp. super). Zaglądam do instrukcji i tu niemiła niespodzianka. Język czeski i francuski, a polskiego brak. Są co prawda rysunki, ale opis i kolory kabli są dla mnie istotnymi elementami. Francuskiego nie znam, a po czesku kolory nie są tak oczywiste jakby się wydawało. Musiałem posiłkować się internetem. Kable do gniazda mocowane są za pomocą śrub dokręcanych śrubokrętem, natomiast kable do wtyczek są wciskane i same się zatrzaskują. Mocujemy gniazdo do haka, a wtyczki będą wetknięte dopiero po zamontowaniu lamp. Wszystkie elementy pasują idealnie.
A tu opis części instrukcji w języku czeskim i rysunek.
Etap końcowy montażu haka w Skoda Fabia I Sedan
Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, tj zderzak, lampy i montaż haka zakończony. Jeśli mamy przyczepkę, to podłączamy wtyczkę celem sprawdzenia czy wszystkie światła działają prawidłowo lub testu dokonujemy w gniazdku haka za pomocą wskaźnika.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże